torsdag 9 april 2009

Tisdag+Onsdag+Torsdag=Alice och Julia



Turkosa

Blåa (Julia tyckte det såg häftigt ut med två olika, det håller jag med om, haha)























Helluuuue, im home!


Ni som trodde att jag slutat skriva kan jag säga nej absolut inte till, men det är ju påsklov och då är man ju inte alltid vid dator och hemma. Men men, nu ska ni få läsa och "se" vad jag gjort dom här tre dagarna.
I tisdag gick jag bara upp som vanligt, och så duschade och fixade till mig. Sen hade jag inget att göra. Nada skulle ju åka iväg, fast det gjorde hon aldrig hihi typiskt dom. Men dom kanske åker nån gång i sommar istället. Å ja, Kamilla skulle träffa nån. Alla var typ upptagna och jag bara satt i soffan och hade tråkigt. Men sen så skickade jag sms till Julia och frågade vart dom var och vad dom skulle göra idag, dom var på djurö hos deras mamma och skulle inte göra nånting. Så vi kom fram till att jag kunde komma. Fast inte Elliot, för Julia sa att Tino gillar nog inte det. Fast egentligen verkade inte Karin ha nåt i mot det och dom lekte ju faktist jättebra utomhus förra gången. Aja, jag åkte själv. Den dagen hann vi inte göra så mycket. Igår så hmm...då åkte vi till Nacka forum och gick där i affärer. Dom hade fått pengar av sin mormor att köpa saker på Panduro för så där kollade vi lite. Alice hittade inget. Jag gillar såna affärer. Och Julia hon hittade såna här saker man kan ha på kläder och väskor och så där. Bland annat bokstäver och pärlor.
Hon funderade på att köpa nåt sånt, men hon tänkte leta efter en vit tröja att köpa först. Jag och Julia gick in på Indiska, där hittade vi lite vita saker här och där. Några på rea några inte. Medans vi var där så blev faktist jag också ganska sugen på att göra nåt sånt där. Så jag hittade en vit t-shirt på rea för 59:- och Julia en på rea för 69:- Sen gick vi till Panduro igen. Julia köpte bokstäver, pärlor och klister till pärlorna. Och jag köpte bokstäver. Sen gick vi och kollade inne på Åhlens också. Där kollade vi bl.a på mascaror, vi såg en turkos mascara och typ lite andra i blåa nyanser. Julia köpte tillslut den turkosa. Fast vi provade den först. Ni kanske tycker att jag är emo eller konstig, men den var faktist riktigt häftig! :) Hade nog velat köpt den om jag hade haft råd, men jag var ju tvungen att köpa en remsa och dom andra sakerna. Fast Julia köpte det. När vi kom hem igen så åt vi Tacos. Sen så kollade vi på tv och förberede lite för hur vi skulle göra våra t-shirtar. Sen gick vi och la oss. Idag har vi ja vad har vi gjort? Vi har gjort våra t-shirtar, och vi blev nöjda. Ganska bra för att gjort dom själv faktist. Julia skrev LANTIS på framsidan och 96 på baksidan, och jag skrev STHLM på framsidan och 112 på baksidan. Hihi!
Och så har vi packat, eftersom jag skulle hem idag och dom skulle på en typ kryssning , Galaxy båten, och dom skulle träffa Kevin Borg! Så vid fem lämnade vi Tino hos deras mormor och katterna hemma och så åkte vi fyra med Slussen bussen och jag åkte t-bana från slussen hem och dom åkte på nån annan buss till båten. Juste, Pluppy var tyvär fortfarande hos deras morfar! Värsta långsemestern hihi, fast dom tyckte det var ganska skönt utan henne fast saknar henne gör dom säkert. Vet inte när hon kommer tillbaka? Hoppas snart. Men ja, och i morn ska jag på utställning, hundutställning, i Kistamässan. Och Nadiz ska följa med! Fast vi ska bara kolla på, för vi hann inte anmäla Elliot i tid. Men det blir nog kul i alla fall! Och på lördag åker vi till Insjön och ska sova hos mamma och pappas vänner typ, som har lille jobbiga söta Joel. Sen åker vi vidare till Vemdalen.
Men jaja, nu ska jag lägga in lite bilder åt er också, ha det bra. Och en glad påsk såklart! Ät mycke men inte för mycke godis! :)
Natti natti
/Elin

6 kommentarer:

www.hasinii.blogg.se sa...

oj oj oj !!!
de var inte lite du skrev.
hehe

Kamilla sa...

fina bilder!

Elin sa...

Hasini: Om man delar upp det på tre så blir det ju typ lika mycket som varje dag och jag var ju borta i tre dagar.

Elin sa...

Kamilla: Tack :)

www.hasinii.blogg.se sa...

Kamilla kan inte du skaffa så alla kan komentera din blogg för om jag ska komentera din blogg måste jag säga allt till Elin

Elin sa...

Hasini: Håller med dig, jag har försökt hjälpa kamilla, hon sa att hon hittade men jag vet inte om hon har ändrat du får kolla.

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Hej! Det är alltså jag som är Elin och det här är då min blogg!